MEC Winter School 2017 concludes

اختتام برنامج شتاء 2017 بكلية الشرق الأوسط

Author: News Editor/26 February 2017/Categories: News at MEC

استضافت كلية الشرق الأوسط وفدًا طلابيًا يتكون من 19 شخصًا من جامعة هانيانج، بالجمهورية الكورية الجنوبية، وذلك للمشاركة في برنامج شتاء 2017، حيث تضمّن البرنامج عددًا من الورش والمحاضرات التعليمية من تقديم طلبة وموظّفي الكلية ركّزت على عدة مجالات مثل اللغة العربية، والثقافة الإسلامية، والفنون العمانية، والمنتجات والصناعات اليدوية والحرفية، إلى جانب مجموعة من الرحلات السياحية الترفيهية إلى عددٍ من المناطق العمانية المعروفة، وقدّم الطلبة الكوريين دروسًا في اللغة والحضارة الكورية لطلبة الكلية وموظّفيها، كما قام الطلبة الكوريون بتنظيم يومٍ ثقافي كوريّ هدَفَ إلى التعريف بالحضارة الكورية من جوانب مختلفة كالمأكولات الكورية، والصناعات الحرفية، والرياضات والرقصات الشعبية.
وعبّرت يُو جيونغ تشوي؛ إحدى الطالبات الكوريات المشاركات، عن سعادتها لزيارتها ومشاركتها في هذا البرنامج بقولها: "لقد استمتعتُ جدًا بفترة بقائي هنا في هذا البلد المُسالم والجميل؛ عُمان، كما تعلمت الكثير من خلال الورش التي قدمتها لنا كلية الشرق الأوسط مثل اللغة العربية، واللغة الإنجليزية، والثقافة الإسلامية والفنون والحضارة العمانية. إنها حقًا تجربة لا تُنسى وآمل أن أكررها في المستقبل القريب!"
وشاركنا تشانجي هونغ؛ أحد الطلبة الكوريين، فرحته بقوله: "كانت الرحلات الميدانية المختلفة التي أخذتنا في جولة شيّقة لمناطق عُمانية شيئًا مميزًا بالنسبة لي، حيث أنني شعرتُ ولمستُ الفنّ المعماري العماني الأصيل والتقليدي من خلال زيارتي لقلعة نزوى وسوق مطرح التراثي، كما أبهرتني النقوش الإسلامية الرائعة التي تتجلّى في جامع السلطان قابوس الأكبر، وأودّ هنا أن انتهز الفرصة لشكر عائلة كلية الشرق الأوسط على ما قدمته لي من تجربةٍ مثرية وذكرى رائعة!".
يُشار إلى أن كلية الشرق الأوسط تبتعث طلبتها للمشاركة في برنامجٍ صيفي بجامعة هانيانج سنويًا، وذلك لمنحهم الفرصة لتبادل المعرفة والثقافات والحضارات مع مختلف المشاركين ضمن هذا البرنامج، كما تمتلك الكلية عددًا من برامج التبادل الطلابي مع حوالي 7 مؤسسات تعليمية في المملكة المتحدة، وإيطاليا، والجمهورية الكورية الجنوبية، وجمهورية الهند، وإسبانيا، وفنلندا، وذلك لتوفير التجربة التعليمية والثقافية الأفضل لطلبتها وموظّفيها.



Middle East College (MEC) hosted 19 students from Hanyang University, South Korea as part of the 4th MEC Winter School 2017, from 17th January to 9th February 2017. The 26 day programme included workshops at MEC and sightseeing trips to popular tourist destinations in the Sultanate. The workshops presented by MEC staff and students included topics such as Arabic language, Islamic and Omani culture and Omani arts and handicrafts. The South-Korean students also conducted workshops related to Korean culture and language and also organized an open day which aimed to show different aspects of Korean culture such as Korean food, handicrafts, sports and traditional dances.
Yoo Jeong Choi, one of the participants from Hanyang University, expressed her satisfaction on her visit to MEC: “I really enjoyed my stay here in this peaceful and beautiful country, Oman. I have learnt a lot through the different workshops provided to us at MEC, like Arabic and English language, Islamic culture and Omani art and culture. It is an unforgettable memory for sure and I hope to repeat it again very soon!”
Another Korean delegate, Changi Hong said, “The field trips we had to the different touristic places in Oman were really great for me as I got a chance to see and feel the classical and traditional architecture of Oman as evident in the Nizwa fort and Muttrah Souq and also the Islamic art in the Sultan Qaboos Grand mosque. I would like to thank every member of MEC for making this experience a memorable one!”
MEC sends its students as delegates, to participate in the Hanyang University Summer School Programme every year, to provide them with the opportunity to exchange their knowledge and culture with delegates from other countries around the world. MEC also has a number of Student exchange programmes with seven educational institutions in the UK, Italy, South Korea, India, Spain and Finland, offering the best experience to its students.

Number of views (11850)/Comments ()