MEC students explore UK and participate in Coventry’s University’s Summer School Programme

طلبة كلية الشرق الأوسط يستكشفون بريطانيا بمشاركتهم في البرنامج الصيفي بجامعة كوفنتري

Author: News Editor/25 September 2016/Categories: News at MEC

غادر وفدٌ مكوّن من 5 أشخاص من كلية الشرق الأوسط مساء يوم الجمعة الماضي، الموافق 15 يوليو 2016، للمشاركة في البرنامج الصيفي المنظم من قبل جامعة كوفنتري في المملكة المتحدة، والذي يستمر لمدة أسبوعين في الفترة من 16 يوليو وحتى 1 أغسطس 2016، ويتضمن البرنامج دراسة اللغة الإنجليزية، والحضارة والثقافة والتاريخ البريطاني، إلى جانب العديد من المجالات الأخرى كالأدب والكتابة وغيرها، بالإضافة إلى مجموعةٍ من الرحلات التعليمية والترفيهية إلى عددٍ من المناطق السياحية مثل مدينة لندن، وبرمينجهام، ومانشستر وغيرها.
ويُشار إلى أن كلية الشرق الأوسط تسعى لخلق بيئةٍ من التعارف بين مختلف الجنسيات من حول العالم، وتتيح الفرصة لطلبتها لخوض التجارب الجديدة والتي من شأنها أن تبني شخصياتهم، وتعمل على تطوير وتحسين مهاراتهم ومعارفهم.
 

 
With a great passionate to discover the British culture, a delegation consisting of 5 persons from Middle East College is on a visit to Coventry University (CU), United Kingdom since last Friday, 15th July 2016 to participate in a summer school programme held till the 1st of August 2016. The programme includes different classes in the English language, British culture and history and other subjects like creative writing, media and others. In addition, the delegation will get the opportunity to explore the most famous and touristic places in the UK like London, Birmingham, Manchester and others.
MEC seeks to provide the students with a multicultural environment from all around the world in order to allow them to create a life-time knowledge which helps in shaping their personalities. Moreover, MEC gives the students the opportunities which work towards enhancing and improving their skills, talents and their college’s life experience.

Number of views (913)/Comments ()