MEC students participate in Hanyang University Summer School Programme

Author: News Editor/11 July 2016/Categories: News at MEC

طلبة كلية الشرق الأوسط يشاركون في البرنامج الصيفي في جامعة هانيانج

غادر وفدٌ طلابيّ مكوّن من 18 طالبًا وطالبة من كلية الشرق الأوسط مساء يوم السبت الماضي، الموافق 2 يونيو 2016، أرض السلطنة للمشاركة في البرنامج الصيفي بجامعة هانيانج في كوريا الجنوبية، والذي يمتد للفترة من 4 يوليو وحتى 30 يوليو 2016، ويتخلل البرنامج عدة مواد في مساقاتٍ مختلفة مثل الفن والتصميم، والعلوم والرياضيات، وإدارة الأعمال، والإعلام والاتصالات، والعلوم الإنسانية، والدراسات الإجتماعية، والتاريخ واللغة الكورية، بالإضافة إلى مجموعةٍ من الرحلات التعليمية والترفيهية إلى عددٍ من المناطق السياحية المعروفة.
من الجدير ذكره أن عددًا من الطلبة تنافسوا للمشاركة في هذا البرنامج، والذي يُنظّم بشكلٍ سنويّ من قبل جامعة هانيانج، ويشارك فيه طلبةٌ من مختلف دول العالم، حيث يحصل الجميع على فرصة التفاعل والتواصل مع مختلف الثقافات والتعرّف على مختلف الحضارات.

A student delegation consisting of 18 students from Middle East College is on a visit to Hanyang University (HU), South Korea since Saturday, 2nd July 2016. The delegation will be participating in the summer school programme held by HU in the period from 4th July till 30th July 2016. The programme contains various subjects in the areas of art and design, science and math, business, media and communication, humanities, social studies and the Korean language and history.  In addition, there are scheduled cultural and educational trips to the most known and popular touristic places in South Korea.
It is worth mentioning that many MEC students have been competing to participate in the HU summer school programme which is organized every year. Moreover, different students from all around the world are participating in the programme which gives the students the chance to communicate with a variety of students from different backgrounds.

Number of views (12747)/Comments ()