MEC student delegation expresses their satisfaction over their 25-day international exchange visit to Hanyang University, Korea

International Exchange Program, Winter School 2015

Author: Middle East College/09 August 2015/Categories: News at MEC


وفد كلية الشرق الأوسط الطلابي يعود من جامعة هانيانج الكورية يوم الأحد الماضي

 عاد يوم الأحد وفد كلية الشرق الأوسط الطلابي المكوّن من 20 طالبًا وطالبة، والذي ابتعث إلى جامعة هانيانج الكورية الجنوبية، ضمن برنامج التبادل الطلابي المتفق عليه بين كلية الشرق الأوسط وعدد من الكليات والجامعات في أنحاء العالم، وقد امتدت البعثة الدراسية لمدة 25 يومًا بدءًا من تاريخ 5 يوليو وحتى 30 يوليو، بمشاركة 700 طالب وطالبة من مختلف الجنسيات خلال برنامج الصيف الدولي، الذي تخللته عدد من الرحلات السياحية إلى بعض المناطق الكورية، وزيارة للسفارة العمانية في كوريا الجنوبية، إضافة إلى فعاليات مختلفة.

تقول مشرفة الوفد أ. دعاء السبتية: "برنامج التبادل الطلابي إلى كوريا الجنوبية تجربة مفيدة لتبادل الثقافات بين الطلاب من جنسيات مختلفة وتسعى لتطوير الذات، الإعتماد على النفس وتحمل المسئولية . وحيث توفر جامعة هانيانج برامج صيفية متنوعة في مجلات عدة منها تقني، رياضي، حضاري، لغات وغيرها الكثير. إضافة إلى الرحلات الطلابية السياحية والترفهية في نهاية كل أسبوع، والتي تتيح للطلاب التعرف على الحضارة الكورية والأماكن السياحية".

وتقول الطالبة منيرة الأغبرية إحدى المشاركات في الوفد: "إنطباعي عن رحلة كوريا حقيقة أنها جمعت بين جانبي الدراسة والرفاهية، وقد استفدت كثيرًا حيث أصبحت قادرة على إعداد وتقديم عرض تقديمي شفوي، كذلك من ناحية الرفاهية فقد استمتعنا كثيرًا بأجواء كوريا والأماكن السياحية الرائعة التي تحتويها".

ويضيف الطالب السيد ليث البوسعيد من المشاركين في الوفد، قائلا: " لقد كانت فرصة عظيمة أن نحظى بهذا البرنامج الناجح الذي تم من خلاله التعرف على الثقافات والعادات والتقاليد الكورية والمساهمة في تمثيل السلطنة والمشاركة في حمل الثقافة العمانية ونشرها بين مختلف الثقافات من خلال ما قدمه أبنائها في هذا البرنامج وإنها لخطوة سخية بالعطاء من خلال التبادل الفكري والعمل معا".

وجديرٌ بالذكر أن كلية الشرق الأوسط تسعى دائما لتوطيد علاقاتها مع كليات وجامعات مختلفة حول العالم، من أجل منح روّادها فرصةً أكبر للتعرف على مختلف الثقافات والتبادل الحضاري ومعرفة العادات والتقاليد كذلك.

The Middle East College delegation which consists of 20 students returned from a visit to Hanyang University, Korea, on Sunday, as it is a part of international student exchange program agreed by the college with different colleges and universities around the world. They attended a scholarship program that lasted for 25 days started from 5th July to 30th July with 700 participants from different nationalities during a summer school program organized by the university. The program included various courses, trips to different places in Korea and a visit to the Omani Embassy in Korea.

Mrs. Duaa AlSabtiah, supervisor of the MEC delegation, said: “The international exchange program to South Korea was a beneficial experience to exchange knowledge between students from different nationalities and it worked on developing the essence, independency and responsibility. Hanyang University provides various summer programs in different areas like technology, sport, culture, languages and others. Moreover, there were some tourist and recreational trips in every weekend which gives the students a chance to get to know the Korean culture and the tourist places”.

Sayyid Laith AlBusaid, one of the student delegate said: “It was a great chance to have this successful program where we could get to know the Korean culture, habits and traditions. In addition, we got the chance to represent the Sultanate and transfer the Omani culture to various people from different cultures”.

It is worth to be mentioned that the Middle East College works always toward strengthen its relations with different colleges and universities world-wide in order to give the students a chance to know different cultures and to exchange the habits and traditions.

Number of views (4161)/Comments ()