MEC launches a new programme in Logistics Management

كلية الشرق الأوسط تطرح برنامجًا جديدًا في الإدارة اللوجستية

Author: News Editor/18 January 2018/Categories: News at MEC, Registration related


طرحت كلية الشرق الأوسط مؤخرًا برنامجًا جديدًا في مجال الإدارة اللوجستية بارتباطٍ أكاديميّ مع جامعة بريدا للعلوم التطبيقية، هولندا، حيث تم طرح هذا البرنامج تماشيًا مع رؤية السلطنة وأولويّاتها والإستراتيجية اللوجستية 2040، والتي تسعى لتحويل السلطنة إلى إحدى المراكز اللوجستية والريادية بحلول عام 2040، وتم تصميم برنامج الإدارة اللوجستية لتزويد الطلبة بالمهارات الإدارية، والمعرفة والقدرات اللازمة لحلّ المشاكل التطبيقية من خلال تطبيق معرفتهم في مجال إدارة الأعمال، والنقل، والمالية، والتجارة وغيرها من المجالات ذات الصلة في مجال اللوجستيات، وتأهيلهم للقيام بالدور الملقى على عاتقهم في بناء هذا المجتمع والدفع بعجلة تقدّمه للأمام، كما تمّ فتح باب التسجيل والقبول لهذا البرنامج لفصل ربيع 2018.
وعبّرت الدكتور/ دينا روي؛ مدير البرنامج في قسم الدراسات الإدارية في كلية الشرق الأوسط، عن أهمية هذا البرنامج بقولها: "تم تصميم برنامج الإدارة اللوجستية بطريقةٍ تمنح القدرة لطلبتنا للحصول على مختلف الفرص الوظيفية في أي مجال في القطاع اللوجستيّ بدءًا من مجال الصناعة ووصولاً إلى مجال الخدمات، والتدرّج في الوظائف بدءًا من الوظائف المكتبية وحتى الكادر الإداريّ، وبما أنّ البرنامج هو برنامجٌ متخصّص في العمليات والوظائف التطبيقية، فإن المعرفة والفهم العميق لمتطلّبات هذا المجال هو من احتياجات الطلبة، وهو على وجه الخصوص ما يعمل هذا البرنامج بكلية الشرق الأوسط على توفيره للطلبة".
يُشار إلى أن الجامعة الشريكة؛ جامعة بريدا للعلوم التطبيقية، لكلية الشرق الأوسط في طرح هذا البرنامج، تعتبر إحدى أفضل الجامعات الهولندية حسب تقييم Keuzegids HBO والذي يعتبر كدليل تقييم أكاديمي سنوي مستقل في هولندا، وتسعى كلية الشرق الأوسط لتوفير الفرص لطلبتها لاستكشاف وتجربة القطاع اللوجستي الهولندي، كما تطرح الكلية العديد من البرامج الأكاديمية الجامعية والدراسات العليا إلى جانب برنامج الإدارة اللوجستية في مجالات الهندسة وإدارة الأعمال وتقنية المعلومات.

 

 


Middle East College (MEC) has recently launched a new programme in Logistics Management in affiliation with NHTV Breda University of Applied Sciences, Netherlands. The new programme has been introduced in line with Sultanate’s national priorities and the Logistics Strategy 2040, which aims to transform the country into a leading logistics hub by 2040. The programme has been designed to equip students with the management skills, knowledge and ability to solve practical problems by applying their knowledge of business, transportation, finance, trade and related topics in the field of logistics and make meaningful contributions for the development of the nation. Admission to the programme is now open for the college’s Spring 2018 semester.
Dr. Deena Roy, Programme Manager in the Management Studies Department at MEC highlighted the importance of the new programme saying: “The logistics management programme has been designed in such a way that our students will be able to get a job in any field in the logistics industry ranging from manufacturing to and services sector. The students can make a career in the field of logistics, from clerical to managerial cadre. Since the field of operations is specialized, an in-depth understanding is needed for the students, as this programme caters to the needs and requirements of the specialization”.
It is worth mentioning that the partner university for the programme, NHTV Breda University of Applied Sciences is regularly featured in the league table of Dutch Universities (Keuzegids HBO) as one of the best universities of applied sciences in the Netherlands and MEC is keen to provide its students the opportunities to explore and experience the Dutch logistics sector.  In addition to Logistics Management programme, MEC offers various undergraduate and postgraduate programmes in different areas of Engineering, Business, and Technology.

Number of views (2311)/Comments ()