MEC Receives the ISO 9001: 2015 Certification for all the administrative departments

الأقسام الإدارية بكلية الشرق الأوسط تحصل على شهادة اعتماد آيزو ISO 9001:2015

Author: News Editor/04 October 2017/Categories: News at MEC

 

 

 


حصلت الأقسام الإدارية بكلية الشرق الأوسط مؤخرًا على شهادة اعتماد آيزو ISO 9001:2015، من مؤسسة بيرو فيريتاس للإعتماد بالسلطنة ممثلةً عن خدمات الإعتماد بالمملكة المتحدة، في بدايات شهر أكتوبر 2017، وذلك بعد إجراء تدقيق لكافة الإجراءات المتبّعة فيما يخصّ الجودة والأمن والسلامة وغيرها، وشمل الإعتماد كلّاً من مكتب الإعلام والاتصالات، وقسم العلاقات الخارجية والخدمات الوظيفية، ومركز النجاح الطلابي، وقسم الشؤون الطلابية، ومكتب الخبرة الطلابية، ومكتب التقييم، وقسم التخطيط والتطوير، والمكتبة ومركز مصادر التعلم، ومكتب المحاسبة، وقسم الموارد البشرية، ومكتب العميد، ومكتب الرئيس التنفيذي، ومكتب ضمان الجودة، حيث قام براسانت ناير؛ مستشار في سيتال للإستشارات الإدارية، بتقديم التوجيه والدعم والإستشارة اللازمة للكلية للحصول على اعتماد الآيزو.
وعبّر الدكتور/ كيران جي آر ؛ عميد كلية الشرق الأوسط، عن سعادته بهذا الإنجاز الجديد بقوله: "إن الأهداف والخطط الإستراتيجية للكلية هي ما لعبت دورًا كبيرًا وجوهريًّا في قيادة عملية الحصول على شهادة الآيزو للأقسام والمكاتب غير الأكاديمية، كما حصلت الأنشطة الأكاديمية المختلفة بالكلية على تقدير العديد من خبراء الجودة حول العالم، ومن خلال الحصول على اعتماد الآيزو للأقسام الإدراية بالكلية؛ فإننا بالتأكيد نرفع من ثقة المجتمع المحلي والدولي في الكلية".
الجدير ذكره أن الجودة تعتبر إحدى القيم الرئيسية والأساسية في كلية الشرق الأوسط، ضمن سعيها لبناء ونشر ثقافة ضمان الجودة في جميع الأعمال والأنشطة بالكلية، كما أنها تسعى لتحقيق الإمتياز في جميع أعمالها من خلال التخطيط والإستخدام الأمثل للمصادر والمراجعة الدورية للأنشطة والأعمال الرئيسية، وذلك لتحسين التجربة الجامعية لطلبتها وموظفيها.

 

 

The Middle East College (MEC) received the ISO 9001: 2015 Certification for all its administrative departments from Bureau Veritas, Oman (on behalf of UK Accreditation Services) in early October 2017. The departments that received the certification include the Media and Communications Office, Career Services and External Affairs Department, Student Success Centre, Student Affairs Department, Student Experience Office, Assessment Office, Planning and Development Department, Library and Learning Resources Centre, Accounts Office, Human Resources Department, Dean’s Office, Managing Director’s Office and Quality Assurance Office. Mr. Prasanth Nair, Senior Consultant at Sital Administrative Consultancy, Oman provided guidance and support to MEC in achieving this success.
Dr. Kiran G.R, Dean at MEC, expressed his happiness on this new achievement. He said, “MEC’s strategic intent played a key role in driving the ISO certification process for non-academic departments and offices. The academic activities at MEC have long been appreciated by various quality assurance experts and agencies from across the globe. With the ISO certification also in place for the administrative departments, MEC has lived up to the expectations of the local and global community that has placed a huge trust in the institution”.
Quality is one of the core values of MEC and establishing a quality defined culture through quality assurance and quality enhancement in all its operations, is one of the strategies adopted by the institution. MEC seeks to achieve excellence in all its undertakings, through effective planning, optimum utilization of resources and periodic review of all its core activities, to enhance student and staff experience. 

Number of views (1006)/Comments ()