MEC celebrates the 10th Orphan’s Day

كلية الشرق الأوسط تحتفل بيوم اليتيم العربي العاشر

Author: News Editor/09 April 2017/Categories: News at MEC

قال تعالى: "فأمّا اليتيم فلا تقهر"، انطلاقًا من هذه الآية الكريمة وحرصًا على إضفاء جوٍّ من الفرح والسعادة على محيّا الأيتام؛ احتفلت كلية الشرق الأوسط بيوم اليتيم العربي العاشر، وذلك في يوم الخميس، الموافق 6 أبريل 2017، بمسرح المركز الطلابي، واحة المعرفة مسقط، وذلك تحت رعاية الدكتورة/ شمسة الحارثية؛ مدير عام جمعية دار العطاء، وبحضور حوالي 250 طفلاً من 20 مدرسة حكومية بالسلطنة، إضافة إلى موظفي وطلبة الكلية، وتضمّن الحفل عددًا من الفعاليات مثل فيديوهات، وعرض مسرحي من تقديم طلبة مدرسة حيل العوامر، وعرض من تقديم مدرسة ضياء المستقبل، وعرض لطلبة الكشّافة من تقديم طلبة مدرسة صالح بن المتوكل، ومسرحية من تقديم طلبة الكلية، بالإضافة إلى عددٍ من المسابقات والأركان وغيرها.
الجدير بالذكر أن كلية الشرق الأوسط تسعى لخدمة المجتمع بكافّة الطرق الممكنة، من خلال مختلف البرامج الخدمية التي تقدمها الكلية من تنظيف الشواطئ، وزيارة دار المسنين، والمؤسسات المخصصة لذوي الإحتياجات الخاصة وغيرها.


Middle East College celebrated its 10th Orphan’s Day on Thursday, 6th April 2017 at MEC Student Hub Auditorium, Knowledge Oasis Muscat (KOM). The event was held under the auspices of Dr. Shamsa Al Harthy, Director General, Dar Al-Atta Association. Approximately 250 children from 20 different governmental schools attended the event along with MEC staff and students. The event included several activities such as: a video presentation, a sketch presented by students from Hail Al-Awamer school, a show presented by Dhiya Al-Mustaqbel School, student’s scout show by Saleh Al Mutawakal School, a drama show presented by MEC students and various other competitions.
MEC always seeks to serve the community through its different community outreach programmes in which all MEC members participate.

Number of views (2436)/Comments ()